Som många av er kanske redan vet, så befann jag mig i Stockholm igår för att göra min syster sällskap på allas vår Justin Bieber
 
För det första så måste jag bara klämma ur mig min ilska över Stockholm. 
1. Finns ingen som HELST hänsyn eller folkvett i trafiken. Ligger jag och kör i 110, precis som sig bör, så ska folk ändå trycka på i 150 blås och tuta i arslet "om jag kör för sakta". Skjut er själva.
2. Att parkera kostar en hel årslön.
3. Stressen kryper oavsett vad man gör upp i halsen & man blir så stressad att svetten börjar rinna bara av att se en människa gå i "normal takt". 
4. Återigen, ingen hänsyn what so ever i trafiken.
 
Så det första som händer när jag kommer in i Stockholm är att jag totalkvaddar bilen för att en idiot bakom mig kör in i arslet på mig, för att "jag kör för sakta". Nejdå, jag bara skojar. Mamma & Thomas, ni kan andas igen. 
 
In fort som fan i stan för att leta efter ett bra parkeringshus i närheten av globen, för att sen inte behöva köra en meter till med bilen i den mest hemska bilstaden. Det gick ju sådär. Med Sofies 62 kronor på kontot, & med mitt maestro kort, kom vi inte så långt. In och vända på flera parkeringshus. Tills jag till slut stoppde en gubbe för att be om hjälp. Hans slutgiltiga tips var att vi istället skulle parkera & låta bilen stå vid en mack.
Så fick det också bli. Thank god for that gubbe.
 

Sen gick vi till Globen Shopping, satte oss vid en restaurang med fönsterplats ut mot globen... vilket i sig var en bra samtalsfösare, för där ute hade givetvis alla 13-16 åriga tjejer börjat köa sen lååååångt tillbaka. Så där var det fullt ös, hej medvetslös. 
 
Sen efter att maten glidit ner, ringdes det lite samtal, & världens bästa Östlund åkte en halvtimmes färd för att i ungefär 2 minuter säga hej & prata lite. Otroligt uppskattat & väldigt roligt måste jag säga. Kändes alldeles för dumt att INTE säga hej när man faktiskt ändå var i samma stad, vilket inte direkt annars händer oförskämt ofta. 
Puss på dig Östlund! :* Härmed är du den första jag träffar ur gruppen Gayness på facebook, det är fan lite extra poäng på det. Ehehe.
 
Efter det började letandet efter rätt ingång. Det gick ju bra. Hej & hå. Globen är större än man tror. Så väl inne kvart i sju, sju letar vi efter våra platser, sätter oss. & efter en stund kommer förbandet ut, som jag på riktigt inte ALLS fattar hur det just kunde vara DET förbandet.
 
4 helt okända svenska pojkar får äran att vara förband till förmodligen en av jordens just nu hetaste artister. 
Makes no sense överhuvudtaget faktiskt. Men men. Det var ingen höjdare alls iofs, så det spelar ingen roll.
Inget bra förband med andra ord.
 
Seeeeen, dröjde det till kvart, tjugo över 9 innan nedräkningen på skärmen började. 10 minuter. För varje minut som det blev mindre på skärmen skrek alla 13-16 åriga tjejer i kör. Sen small det till & pang så kom han utflygande med stora vingar bakom ryggen & svävade över golvet. Landade på scenen & började....
 
Vet inte HUR många tjejer som redan innan och under tiden konserten höll på som var tvugna att lyftas över stängslet för att dem svimmat, men det var bra över 20 innan det ens hade börjat. Inte så konstigt kanske med tanke på att dem redan från början dem klivit in stod som packade sardiner. 
 
Måste säga att han var helt fantastisk live. Vilken jävla show han bjöd på ändå
Över mina förväntningar.

Självklart drog han upp en tjej ur publiken när han drog av låten "One Less Lonely Girl"
Så jävla fint ändå. Tjejen lär ju drömma drömmar om rosor och rosa moln så länge hon lever. Typ.
 
Sen avslutade han hela kalaset med "Baby" & då kan jag lova att det även blev fart i Kralsson.
Typ faktiskt den enda låten jag både hört (typ) & faktiskt kan hela texten på. 
 
Sen började hemresan, & jag var inte innanför dörren förrän efter 5 i morse. Puh. 
 
Tack världens bästa mamma för lån av bilen & tack Sofie för att du är världens bästa syster. <3
 
 

Kommentera

Publiceras ej