Försökte lägga upp svaren på frågestunden, redan för 2 dagar sen, men hela blogg.se fuckade upp sig, så jag gav upp. 

Nu gör jag ett nytt försök & håller mina tår att det går betydligt bättre än då. 

Det har dykt upp lite frågor iaf, for once. Det uppskattas! 
 
Nadja frågar
Vilka bloggar läser du? Storbloggarna? Små andra roliga bloggar?

Malin svarar
Jag läser faktiskt inga bloggar. Eller jo. Men inte ofta. Det finns ett par stycken som jag kollar ibland, din bland annat. Höhe. Det finns en blogg jag följer dagligen dock, & det är Meekatt's blogg. En mamma som skriver om livet som just mamma, på ett sätt så man viker sig dubbel av skratt. Kan verkligen rekommendera den! Ni hittar den här.  <-

Anonym frågar;
Berätta om din dag! :D
 
Malin svarar;
Den har nog tyvärr inte varit allt för spännande. Vaknade imorse av att mamma skickade sms, om att hon drömt mardrömmar om oss 3 barn. Efter att förklarat för henne att jag är safe, åkte jag till skolan, and thats pretty much it. Avnjöt en god middag förut med, som fortfarande håller min mage varm & mätt. Spänningen är olidlig! 
 
Hon den blonda frågar;
Favoritfärg? Favoritdrink? Favoritfilm?

Malin svarar;
Favoritfärg; Hm, får nog säga brun när det kommer till ögonfärg, höhe. Men annars typ blå, hah. Favoritdrinken är nog utan tvekan piggelin drinken! Den är attans farlig dock. Svep svep, men ONOM NOM! 
Favoritfilm, hm. Hard one. Men jag får nog säga, Taken, ps i love you, the notebook, & a walk to remember. Inte sett någon av dem? Do it.
 
Anonym frågar
Är du rädd för att vara lycklig?
 
Malin svarar;
Nej. Det skulle jag knappast påstå. Jag vill inget hellre än att vara just - lycklig. Men man kan vara lycklig på olika sätt, & i olika relationer. Just nu är jag lycklig med det jag har, även om mitt hjärta skriker efter att få vara lycklig med någon _som min partner_. Men nej, absolut inte rädd för att vara lycklig. Kanske lite av en definitions fråga också. 
 
Anonym frågar;
När förstod du att du är homosexuell? 
 
Malin svarar;
Det låter på din fråga som om du är ganska ny till bloggen, välkommen! Jag har vetat det sen jag var 12,13 år om inte ännu tidigare till&med. Då hade jag min absolut första crush på en tjej som var betydligt mycket äldre än mig. Jag kom ut öppet om min läggning, någonstans kring den åldern. Letade upp min "komma ut" historia som jag delat med mig av i bloggen. Tog mig någon timme eller två att hitta den. Du hittar den här  <-

P frågar;
Vad jobbar du med?

Malin svarar;
Jag har för tillfället inget jobb, som 90% av befolkningen. Jag hoppar ibland in som vikare i kök, antingen på dagis/ålderdomshem. Det jag sysselsätter mig med nu om dagarna är att vandra runt i skolsalar & försöka lära mig någonting. Läser upp mina betyg, för att kunna söka in till förskollärare sen, är tanken. 
 
Frida frågar;
Vilka är dina topp 3 favorit låtar? (förutom Melissa Horn), Och vilken/vilka är dina favorit låt/låtar med Melissa Horn? 
 
Malin svarar;
Hm, svår fråga faktiskt. Jag vet i ärlighetens namn inte om jag har några direkta favorit låtar. Men jag gillar över lag låtar som får mig att antingen tänka tillbaka, eller låtar som jag på ett eller annat sätt kan relatera till. Låtar, som har texter som man känner att "fan, jag kan verkligen känna igen det där". Jag skriver ju ofta låttexter i min blogg, & det är texter från låtar som jag kan tycka ligger mig lite extra varmt om hjärtat. 
 
Och som svar på din fråga angående Melissa Horn, så måste jag tyvärr vara "tråkig" & säga alla. Jag har verkligen försökt att peka ut en låt med henne, som jag gillar liite mer än dem andra, men det går inte.
Alla hennes låtar sitter i hjärteroten på mig, & hennes texter är verkligen ett lysande exempel på att jag kan relatera till texter.
 
Marra (mamma) frågar;
Hur går det med dina planer på att flytta hemifrån?

Malin svarar;
Jadu, kära mamma. Det går som tågen på sj - inte alls. Nejmen, du vet lika väl som jag att det är svårare än det kanske borde vara. Men jag lovar att jag sliter & gör mitt bästa för att snart bli självständig igen. Jag vill inget hellre. Det är fan på tiden nu, eller ja.. för länge sen egentligen. Oh well.
 
Sara frågar;
Hur var du i skolan?
 
Malin svarar;
Jag var hon som inte tog någon plats. Jag var hon som umgicks med folk för att slippa vara ensam. Jag var hon som alltid blev vald sist på idrotten. Jag var hon som alltid blev tittad & skrattad åt i matsalen. Jag var hon som ingen ville kännas vid. Jag var nobody. Sorgligt, & patetiskt svar, men så var det. 
Annars försökte jag väl att bemöta mina medmänniskor med respekt & försökte skaffa vänner, inte det lättaste spelet när ingen var lika frivillig tillbaka dock.

Kommentera

Publiceras ej