Nu har jag i typ en halvtimme roat mig med att titta på sorliga videos på youtube.
För några år sen snubblade jag in på den här videon < (Klicka and try not to cry lixx), och jag gråter lika mycket idag som jag gjorde då när jag fann den. Rent allmänt som människa så känner jag med andra människor och blir ledsen när någon annan är ledsen.
Klippet ovan handlar om en flicka som förlorade sin pappa i 9/11 för snart 17 år sen.
Hon berättar saker hon lärt sig efter hans död.

Sånt kan också verkligen få mig att tänka på hur ofantligt lätt det är att förlora någon man håller kär. 
Det kan verkligen på riktigt ta slut imorgon, och det är så jävla sorligt att tänka på hur otroligt mycket man tar för givet. Det är ingen självklarhet att min mamma är här imorgon, det är ingen självklarthet att min pappa lever i 40 år till, det är ingen självklarhet att jag får se min lillasysters bröllop, det är ingen självklarhet att jag får se mitt syskonbarn växa upp med en pappa i sitt liv

Så, mamma Gunilla, Om det inte hade varit för dig, hade jag varit på botten så många gånger. Om det inte vore för dig hade den sista kraften att ta mig ur alla gropar aldrig funnits. Du är min mamma och min bästa vän. Jag vet på riktigt inte vart jag hade varit idag om det inte vore för dina kloka ord när jag gråtit ut framför dig, eller för dina kramar när jag som mest behövt dem. Du ger mig så mycket styrka, och jag är verkligen på riktigt evigt tacksam för allting du gett mig under dessa snart 32 år. Jag önskar verkligen att man med handling och med ord kunde bevisa hur mycket du faktiskt gjort och gör för mig. Tack, för att du alltid är min trygga famn, min stadiga klippa och tack för allting du någonsin gjort för mig och kommer att göra för mig. Jag älskar dig.

Pappa Stefan, Vi vet både du och jag att våran relation pga anledningar inte alltid varit så bra, men såhär med facit i handen så tackar jag varenda händelse, för utan dem hade vi inte varit så nära varandra som vi är idag. Jag är så lik dig i mycket, pappa upp i dagen. Jag är tacksam för allting du gjort för mig också, och det enda jag vill ge dig om jag kunde är att du ska få lika mycket kärlek tillbaka från någon som du är beredd att ge henne. Jag är tacksam för alla gånger du vänt dig till MIG när du behövt prata ut om dina bekymmer. Att du faktiskt ser upp till mig så mycket som din dotter, att du känner att du kan anförtro dig till mig. Det är otroligt stort för mig, och jag kommer aldrig sluta att vara din pelare, så som du aldrig kommer sluta vara min. Jag älskar dig.

Lillebror Joacim, Det är Macke som talar, din jävla bajskorv. Det där Macke har du sen barnsben alltid sett till har följt efter mig, och jag älskar dig för det. Även om det bara var en grej (egentligen en ganska konstig grej) jag ville när jag var liten, har du ändå lyssnat och tagit till dig, och det uppskattar jag mer än du tror. Vi har haft våra duster, men det var när vi var mindre. Jag är tacksam för dem också, för vi hade inte varit så tajta som vi är nu om det inte vore för dem. Alla hinder du också har klampat över och kommit ur med erfarenheter rikare, hur du har träffat världens bästa tjej och hur 2017 blev erat år med hus och nu har du gjort din syster till faster. Hur jag har fått vara ditt stöd i det jobbiga ibland, och det gör mig så stolt som storasyster. Jag är alltid din klippa när du behöver, och det vet du om, och jag vet att du är min om jag behöver. Jag älskar dig.

Lillasyster Sofie, Minstingen i familjen men ack så klok ändå. Du har precis som alla andra också haft det tufft, men har alltid lyckats hålla huvudet över ytan. Jag är så stolt över dig också, för allt du tar dig för, och du visar gång på gång att du visst kan om du bara ger dig fan på det. Det är min lillasyster det. Hur du har kämpat med ditt körkort och hur det nu äntligen vilar i dina händer. Så stolt. Du har världens bästa pojkvän som jag vet tar hand om min lilla Sofie, och jag älskar även honom för det. Du är min lillasyster men också min bästa vän, och jag är så tacksam för hur roligt vi har när vi umgås. Att höra dig skratta och vara glad är den bästa medicinen för min själ. Bara genom att finnas läker du så mycket inte bara i mig, utan jag tror att jag talar för flera när jag säger så. Du är så mycket bättre än vad du tror ibland, och varje dag så länge jag lever ska jag påminna dig om det. Systrami. Jag älskar dig.

Och alla andra som finns i mitt liv, ja, jag menar varenda en av er. Tack. Verkligen tack. Jag är så tacksam för varenda liten cm av er alla, och jag kunde inte ha bättre människor i mitt liv. Jag älskar er.

Nu ska jag gå och stoppa papper under ögonen. Tack för att ni finns.

1 kommentarer

Anonym

16 Jan 2018 19:12

Älskade Malin, tänk vilken tur att just du är min dotter, tänk vilken omtänksam, snäll, rolig klok, fantastisk och underbar människa du är, tänk vilken tur att du flyttade närmare hem så vi kan ses oftare, tänk att vi kan skratta så högt o hjärtligt åt konstiga saker vi och vår sjuka humor, jag älskar dig❤️

Kommentera

Publiceras ej