Vad i helvete, håller folk på med?
Alltså, jag blir så jävla förbannad.
Sitter & kollar på vakna med the voice, pausade musiken jag lyssnade på & ser en av programledarna börjar prata om att det är olika regler på olika djurparker runt om i världen.
I kina är dem ju förfan sjuka i huvudet när det gäller det.
Det står & är bilder i minsta detalj hur man kan titta på djur, sen köpa dem för att slänga ner dem LEVANDE hos lejonen :O
Har du hört något så jävla sjukt?!
Tänk din lilla dotter, som står & klappar & matar en get, & blir lite sådär "kär" i djuret, som man faktiskt blir, sen tar din pappa geten på axeln, & barnen med sig till lejonen, slänger över den över muren, & låter 40 (!!) lejon tugga i sig den, skrikande & livrädd.

Vad är det för jävla sjuk värld dem stackars djuren lever i?
Visst, djuren dödas i NATUREN av andra djur, men att vi människor håller på sådär, krossar mitt hjärta.
Jag är nog en av dem absolut största djurälskarna i världen, & att få läsa sånt här, eller att höra om det, får mig att börja gråta.
Så sjukt!

Jag tycker att såna där borde hamna bakom galler & bom.
För det där är likadant som att slänga en människa över muren.
Vissa tycker det är stor skillnad, men det tycker inte jag.
Det är precis som om det var en människa han slängde över.
Men skillnaden ÄR, att hade han slängt över en människa, hade han antagligen fått fängelse, men nu var det en get, då anses det HELT okej, för att reglerna säger så!
Herregud, om man ändå kunde åka ner till kina & göra något åt det där, tro mig.. Jag skulle inte tveka!

Djur plågas & has ihjäl VARJE dag!
Men vem bryr sig om den där stackars hunden/katten (eller vad det nu är), som i ett hörn hemma i något hus, sitter intryckt av rädsla, med uppspärrade ögon, som inte ens vågar sig fram till sin matskål för att äta, för att ägaren slår & misshandlar sitt djur.
Snälla, ge mig svar på den här frågan, varför i allsin dar skaffar man sig ett djur, när man inte sköter det som man ska iaf?
Vissa säger att det har med uppväxten att göra, visst.. men herregud!

Jag kommer då ALDRIG någonsin röra ett djur på det sättet.
Djuren är precis lika mycket värda som alla människor, i alla väder!

Raour raour, djurplågeri i alla grader, borde leda till HÅRDARE straff, inte bara en larvig jävla böteslapp, som det står 5000 kronor på, sätt dem bakom galler istället, en lapp med några siffror får inte en sån människa att ändra på sig, det kanske iofs inte en tid bakom galler får heller, men det är iaf en större tankeställare.
Straffen är på tok för lindriga.

Om jag blir polis en dag, ska jag banne mig införa kraftigare straff. & slut

Ska sätta på vatten & göra kaffedrink, så jag lugnar ner mig.
Puh!

1 kommentarer

David

13 Jul 2008 21:24

Något av det värsta jag nånsin sett var en film som visade hur man skär av skinnet på djur medans de lever, detta för pälsens skull förstås.

Du kan ju kolla på filmen om du vill; själv hade jag ont i magen länge efter att ha sett den:



http://dejvan.blogspot.com/2008/04/mnsklighetens-grymhet.html

Kommentera

Publiceras ej