I've started falling apart I'm not savouring life
Take the pieces and build them skywards
I've forgotten how good it could be to feel alive
Take the pieces and build them skywards

Biffy Clyro-Machines

Det var inte förrän några månder tillbaka, jag verkligen insåg hur dåligt, psykiskt jag mår.
Jag har inte ork att gå utanför dörren längre ens, för att jag mår så fruktansvärt dåligt över vad jag ska möta när jag kliver utanför dörren.
 Jag vill stanna mellan mina 4 väggar som alltid finns där & räddar livet på mig.
Mellan dem vet jag att jag kan vara säker.
Att gå på stan ensam, eller med en vän är en kamp för livet, för mig.
Med pulserande mage & hjärta, blir jag osäker så fort jag ser en annan människa, att dem ska fälla någon tarvlig kommentar. Som alltid.
När folk skrattar, tror jag att dem skrattar åt mig.
När folk pekar, tror jag dem pekar på mig.
När folk tittar, tror jag dem tittar på mig.

Men sen.. har jag faktiskt vuxit väldigt mycket också, som person.
För ett tag ville jag inte röra mig ur fläcken, jag kunde sitta framför min trogna vän, dag in & dag ut & prata med mina "låtsas" kompisar, växla meningar, växla sorg, växla glädje, växla skratt, och växla gråt.
Med vadå egentligen?
En dumburks skärm, som inte säger mig någonting.
Egentligen.

Nya vänner, har alltid varit svårt för mig att finna, det har aldrig varit en vän som verkligen "finns", utan det är på internet dem finns.
Visst, jag har kompis "irl" också, om man kan säga så. Men dem är inte många & dem blir färre & färre.
Känns det som.
& jag ser inte det som att det är likadant som att ha någon, man träffar varje dag, kan ringa till & bestämma träff med, när man vill.
Nej, dem är så mycket längre bort.
& jag behöver dem allihop, på riktigt!
Nu, & för all framtid.

Jag vill inte behöva vara rädd längre, allt jag begär är att få känna trygghet & att jag vet att jag kan vara MALIN utan att skämmas för det.
Jag vill inte behöva slänga mig i sängen med tårar som rinner varje gång jag kommer hem från någon/något, för att jag har sån ångest.
Varför ska det vara så svårt att känna sig tillräcklig?

9 kommentarer

Mattias Lindblad

28 Sep 2008 02:13

Känner igen mig i vart ända ord! :S Känner dock att jag börjar bli bättre men samtidigt att det kommer ta en lååång tid innan jag mår bra... Dom människorna jag träffat idag har allt fått mig må riktigt bra, iaf för en dag. Förhoppningsvis blir det fler lyckliga dagar!

Ami

28 Sep 2008 10:11

Sv: Jaha okej, hoppas att du mår bättre nu :)

Nä det hände inte något, jag spelade ett nytt dataspel XP och mina sysslingar kom.

Händer det något idag då??

Sara

28 Sep 2008 11:14

Svar : Inte så mycket blir väl att träffa kompisar. hos dig då ?

Sara

28 Sep 2008 11:47

Jag känner igen dina ord. Jag vet exakt hur det är att bara känna sig ensammast ivärlden samtidigt som man jag nog efter bekräftelse. Malin, du är bland den finaste människan jag pratat med. Du är sjukt söt till utsidan och på insidan är du underbar. Du får aldrig glömma den tanken eller ge upp. Det är även bra att du är på god väg :*

Sara

28 Sep 2008 14:06

svar:Jo det börjar nog ordna sig nu. så det är okej i alla fall :) Hur är det med dig?

:*

Ami

28 Sep 2008 19:07

Sv: Jaha,okej :D Skönt med sovmorgon^^

Har sovit till 10 och sen har jag inte gjort så mycket, var med familjen på Cino4 och kollade på nån film :D

3D Hihi,det var lite coolt :D



Jag spelade Spore, trodde inte att det skulle vara så roligt, men det är NÄSTAN roligare än Sims 2, bara NÄSTAN XP



Vad är ditt favoritspel??

Sara

28 Sep 2008 19:12

Svar : Det är bra att hälsa på mamsen ibland men jag som bor hemma fortfarande skulle gärna ta och komma ifrån henne och pappa ibland :P

Ami

28 Sep 2008 21:27

Sv: Det är samma skapare som sims och det liknar sims ganska mycket, men man är på hittade figurer, och sen så ska man utvecklas, man är små rymdvarelser typ, man skapar en egen planet, egna varelser och sen så kan man hälsa på andra planeter osv, så det är ett online spel.

clara ♥

28 Sep 2008 23:31

jaoo :D

Kommentera

Publiceras ej