Det värsta det är att du förstår,
Du har gått samma vägar som jag går.
Och bara dom som bländats av ljuset kan se hur bra vi mår.
 
Vi som alltid varit dom samma,
Vill helst av alltng vara några andra.
En lögn som vi går på,
Man blir sig själv ändå.
Och min osäkerhet är min brist.
Du letar den i ögonen.
Så jag säger att jag inte har förändrats, men det har jag visst.
Och du säger att nått känns rätt, men det här är fel!
Så länge jag håller i, är du hel.

En blick som ber om en chans,
Ja, du tappade bort den som fanns.
För du kan inte leva i nuet när jag är någon annanstans.
Och den delen av dig som är du.
Ja, det sista jag behöver.
Det är min tur att låta det va,
Det är min tur att må bra.
Men du säger att nått känns rätt, men det här är fel,
Så länge jag håller i, är du hel.

Ja det värsta är att du förstår,
Du har gått samma vägar som jag går.
Och bara dom som bländats av ljuset kan se hur bra vi mår.

Kommentera

Publiceras ej