Jag har ikväll sett något av det absolut sjukaste mina ögon någonsin skådat. På riktigt. 
 
Kalla fakta återkom idag. & handlar om, som ni kanske listat ut av rubrik och bild ovan. Om Parken Zoo, en av Sveriges mest besökta djurparker. 
 
Och för er som inte såg det. Se det, för att förstå vad som försigår bakom dörrar ni inte ens visste existerade
 
Jag sitter fortfarande & är mållös. Jag vet inte vad man ska tänka & skriva om monster
 
Den parkansvariga Helena Olsson, förklarade försvinnandet av djuren från parken, som att de placerats i en annan djurpark. Så var alltså inte fallet. Bakom parken, där ingen ser, finns en stor container, & öppnar man dörrarna till den så får man se det här; 

 
& ja, li kan ju läsa på textremsan vad det står antar jag. 
De har alltså placerat en frys bakom parken, där de slänger in alla djur som de avlivar, för att få plats med NYA utrotningshotade djur. Det finns inte tillräckligt mycket plats för alla djur i parken, vilket innebär att de gör sig av med "mindre populära" djur (eller hur fan de resonerar) för att ta in nya djur, som drar en större publik.
 
& det mest rättvisa & lättaste (!) sättet för de är då att... döda djuren. Helt friska.
 
& till alla de människor som säger "att media förvränger" & "det är bara från medias synvinkel" kan dra dit pepparn växer. Det är såhär verkligheten där ser ut. Vi har fått det på FILM för helvete. Vad är det ni inte ser, som alla andra så tydligt ser?

& att VI som besöker parken (jag har aldrig varit där, tack & lov) är de som betalar för att parken ens ska kunna gå runt, får mig på riktigt att må illa. Eftersom parken förra året gick en halv miljard i förlust, så var det vi vanliga skattebetalare som fick stå för kostnaderna för att kunna hålla Parken Zoo på en vettig balansgång.
 
Jag hoppas att människorna som på något sätt bidragit till det här aldrig någonsin kommer sova gott om nätterna, & att ekona av djurens förmodade skrik följer er ner i graven.
 
Jag har aldrig varit ett fan av djurparker överhuvudtaget, för jag tycker det är så nära djurplågeri man kan komma. & efter det här ska jag aldrig mer sätta min fot på en djurpark. Aldrig.
 
Skämmes ta mig fan.
 

Kommentera

Publiceras ej