Allt var så mycket bättre när man var liten. 
Eller kanske framför allt lättare. 
 
Det värsta som kunde hända var när ens barbiedocka (Ken i mitt fall) "bröt" benet. 
Eller när man missade fångarna på fortet en fredagkväll.
Det var ju dödsdömt. Fredagsmyset var ju det absolut viktigaste på hela veckan.
Hur man satt som fastklistrad framför tvn & prasslade med alla 10 påsar som fanns på bordet.
 
Hur man "somnade" i soffan hos någon annan för att bli buren hem & diskret lyfte på ögonbrynen för att inte bli påkommen. 
Hur man pallade äpplen på sin grannes tomt, utan att någon egentligen brydde sig. 
 
Hur man kunde gå rakt upp ur sängen, ruffsig i håret, för att man inte visste vad en borste var, satt sig för att sleva i sig frukost, & för att i nästa stund bombadera soffan med pruttar, & kolla på barnprogram.
Det var fan fina tider det, att vakna så.
 
Nu står barbiedockorna uppe på vinden, & fångarna på fortet har totalt mist sin charm sen den RIKTIGA fader fouras klev ut från tv4. 
Fredagsmyset består dock. Ingen fredag utan mys, punkt & slut.
& nu är det inte 10 påsar. Nu är det en halv påse med några dammiga godisar från botten av Icas godisställ. 
 
Nu somnar man inte i soffan hos vem som helst, man håller sig vaken även om man håller på att dö av sömnbrist. Idag är det mycket coolare. 
Man vill visa sig ball genom att försöka hålla sig vaken så länge som möjligt.
"JAG HAR VARIT VAKEN I 24 TIMMAR I STRÄCK NU! JAG ÄR SÅ JÄVLA BALL."
 
Nu kan man inte palla äpplen längre, för man är allt annat än lika smidig som när man var 10. 
Fast man försöker ändå - utan resultat. Folk verkar röra sig ute mer än vad dem gjorde förr. 
 
Nu vet jag vad en borste är, men jag använder den inte mer än 10 sekunder i håret varje dag. Max. 
Några drag sådär, så räcker det. 
Jag bombaderar soffan med pruttar än idag, men barnprogrammen har jag slopat sen en tid tillbaka.
 
Med andra ord kan vi konstatera att det var fan så mycket bättre förr. 
Som man brukar säga.
Och ack, vad det ligger mycket sanning i det.
 
Nehe, nu ska jag försöka vila mina blå, & gå upp med "tuppen" imorgon. (min tupp brukar inte sätta igång att föra liv, förrän efter klockan 12, han är bra han!) sen tror jag minsann bestämt att lilla Hampus befinner sig här över dagen & söndagen. Så imorgon kan jag garantera att det blir mysfaktor hela dagen. 
 
& så kan jag avslöja, att jag ser otroligt mycket fram emot besöket i Göteborg. Det ska bli himla mysigt i tell you. Liksom, bara Göteborg i sig! Men sällskapet kan nog slå själva staden faktiskt. Mhm, just sayin'.
 

6 kommentarer

Linnea

22 Sep 2012 07:29

Haha vad skön du är, jättebra beskrivet ju :p

Malin

22 Sep 2012 14:49

Haha, tack fina du! :)))

Anonym

11 Oct 2012 19:53

Är Malin är du inte singel längre?

Svar: Stämmer bra det :p
Malört

Anonym

11 Oct 2012 22:51

Fan va gött!

Malin

14 Oct 2012 01:35

Får man fråga vem den anonyma är? :b

Anonym

14 Oct 2012 16:20

Nej men sånt får man inte fråga, följer sin blogg å har gjort det länge, tycker du verkar ha en intressant tillvaro att följa ;)

Svar: Haha, jo.. det får man! Man får inte kommentera i min blogg om det inte tydligt framgår vem man är, haha ;) Nejdå. Men jag vill ju ändå veta vilka som läser bloggen liksom. Det är ju inte direkt så att jag känner dig, gissar jag... :p
Malört

Kommentera

Publiceras ej