Något många av er som läser min blogg nog inte vet om mig - är att jag sen Westlife bildades för 14 år sen fullständigt avgudat dem.
 
Jag minns fortfarande idag när första singeln kom, & hur jag sen den dagen nästan dagligen lyssnat på dem. 
Starstruck ASAP milt uttryckt
 
Jag fick bara för någon dag sen reda på att dem nu gemensamt kommit fram till efter 14 år att kliva av scenen för alltid. Men jag är inte bitter även om det är jävligt sorgligt, dem gick ut med flaggan hissad så högt upp toppen man bara kan komma & "lämnar oss" när dem skiner som absolut starkast. & kommer fortsätta göra.
 
Jag har hunnit med 2 konserter med dem dessutom, vilket är ett litet plåster för själen. Otroligt lycklig över det, & förmodligen 2 konserter som jag aldrig någonsin kommer glömma. 
 
Har precis kollat klart på "Westlife - den sista spelningen." på Svtplay & har precis lyckats torka bort den sista tåren som trillat ner för min kind. Så. Jävla. Vacker. Konsert. 
Den utspelade sig i Irland, & en av medlemmarna visade stolt sin kärlek mot folket genom att tillochmed ha en öronsnäcka i färgerna som symboliserar Irland. 
 
Den scenen i programmet som slog mig hårdast i hjärtat var utan tvekan när Shane sa följande;
- "I want you all to take out your mobilephones and put them up in the air, and i will tell you a short story. (Givetvis gjorde alla 85.000 som han sa), I was 8 years old and i was watching a Micheal Jackson concert on Tv, and.... this was all i saw.... and i said to my mom... (& han bryter ihop i gråt), that's gonna be me someday." 
Då kan jag tala om för er att det fullständigt brast för mig också.
 
Att kliva ut på en arena för sista gången i hela sitt liv inför 85.000 människor, & att med så mycket nakenhet för sina känslor & tankar kring alla år tillsammans, & att kunna visa sin kärlek & sorg på det sättet som dem 4 grabbarna gjorde den kvällen visar bara vilka jävla stjärnor dem är
 
Så från djupet av mitt hjärta tackar jag dessa 4 snubbar för att dem funnits vid min sida väldigt många svåra år av mitt liv, & för att dem skänkt mig så otroligt mycket under alla 14 år på både gott & ont. 
Deras musik har genom åren kommit att betyda otroligt mycket för mig på många olika sätt, & räddat mig många gånger från att falla ner i den välkända gropen. 
 
Säga vad man vill - Men i mitt hjärta kommer dem alltid ha en speciell plats, & framför allt så kommer deras musik aldrig tystna för mig
 
Tack för 14 helt fantastiska år kära Westlife. Det har varit en ära att få följa er genom årens lopp. 
 
"You raise me up, so I can stand on mountains, you raise me up, to walk on stormy seas. I am strong, when I am on your shoulders, you raise me up... to more than I can be." <3

Kommentera

Publiceras ej