Sådär ja. Då var det slut på det roliga. Idag jobbade jag min första dag efter semestern. Jag har verkligen saknat jobbet och arbetskamraterna, men inget annat i övrigt.

Jag har hunnit med otroligt mycket under min semster iaf. Firat midsommar med en hel drös av släkten, hade 5-kamp, tipspromenad, åt massa gott osv osv, sånt där som man gör på midsommar ni vet.
Jag har hjälpt min farmor med att göra massa mat så att hon slipper äta massa färdigmat hela tiden. Sen tog jag även med henne en dag på äventyr där hon först träffade en healer, sen tog jag med henne till 2 av hennes barnbarn för att det ändå låg i närheten, mycket trevlig och uppskattat! Lilla farmor <3

Sen har jag umgåtts med min ena kusin, hälsat på en annan kusin med hennes bebis, umgåtts med Helene och kollat skräckfilm (såklart) 2 kvällar. Varit på Corner givetvis (ett måste när man är i närheten), träffat pappa, hängt med bästa Linnea 3 omgångar varpå en kväll åkte vi in till Nyköping när det var pride och partade loss, mycket kul det också! Hon klippte även av en bit på håret och sminkade mig, vilket var mycket spännande, haha. Otroligt skönt att iaf vara lite kortklippt. Jag åkte en sväng till världens bästa Ida och hennes flickvän också och var kvar en natt, vi gick på spökjakt och spelade tvspel, helt underbart att träffa den krabaten igen! Sen var jag hos bästa Mammut över en hel dag också såklart, ofantligt kul att träffa henne och hennes lilla plutt också!
Jag avslutade hela semestern med att hångla med en älg på älgsafari med mamma. Ofantligt majestätiska djur alltså, så det var med lite skräckblandad förtjusning, ändå vågade jag ha en äppelskruttbit i munnen varpå älgen nafsade åt sig den, livin on the edge lixx.
Det vi kan konstatera med den här semestern är att 2,5 vecka går ofantligt fort. Inte i vanliga fall, men på en semester. Då jävlar har allt bråttom.

Jag har verkligen behövt komma bort från allt, så det har varit otroligt uppfriskande att andas ordentligt och helt annan luft.

Jag har kommit till insikt med att det är ofantligt skönt att vara fri, och inte i något förhållande. Jag har haft oturen att bara träffa tjejer som på alla sätt absolut inte är bra för mig, därför är det så skönt att bara få vara ensam just nu. Jag är så ofantligt trött på allt vad kärlek heter så jag kan kräkas i min egen mun.
Jag är allt annat än desperat.
Saker som händer runtomkring mig hela tiden gör det också ofantligt mycket lättare att släppa taget och gå vidare. Tacka gudarna för det. Det är liksom när det är över som man verkligen ser mognadsnivån och en människas true colors. Synd att man inte ser de på riktigt förrän då, men sånt är livet.
Det man inte dör av, blir man starkare av?
 
1 November blir det för övrigt flytt närmare hem. Det ser jag väldigt mycket fram emot.

Ta hand om er, det ska jag göra.

Kommentera

Publiceras ej