Nu var det ett tag sen. Igen.

Om ni har lagt märke till det så har jag tagit bort några inlägg här i bloggen av förståeliga skäl. La ni inte märke till det så gör ni förmodligen det nu.

Det här hänt ganska mycket sen jag valde att hoppa av mitt förhållande. Jag gjorde det av anledningen att jag behöver bli en bättre människa i mig själv. Jag behöver hitta mig själv, laga och bli bättre. Det måste jag göra på egen hand. När jag inte har någon annan förutom mig själv att ta hänsyn till. Annars hade det aldrig gått.

Jag skulle säga att jag under den här månaden har lyckats på några plan att bli en bättre människa. Jag har lärt mig hur jag odlar mer skinn på näsan och jag har i samma veva lärt mig att man inte kan kasta runt med mig som en trasdocka. Jag tycker själv det är en bra grund att börja på. Än har jag lång väg kvar, men åtminstone är jag medveten om det och det räknas väl som något?

Så vad har hänt annars då de senaste veckorna? Ingenting faktiskt. Bokstavligt talat. Inte mer än att jag försökt andas och samla ihop mig efter mitt uppbrott. Jobbat har jag gjort såklart, men det är också det enda.

Jag tror att det finns dem som tror att det var ett lätt val för mig att lämna, men det var det inte. Det var allt annat förutom lätt. Jag trodde att det här var en människa som iaf på något vis skulle vara en del av mitt liv så länge jag lever. Det hann aldrig gå dit eftersom jag var den som blev blockerad överallt och då blir det ganska svårt.

Jag är också väldigt medveten om att jag har gått från förhållande till förhållande alldeles för fort. Jag har aldrig hunnit bearbeta det som varit innan jag hoppat in i något nytt.
Åtminstone kan jag i den här stundens misär säga att jag synade alla kort, jag spelade med öppna kort, och slutligen vann, jag vann insikten om att jag vill jobba på mig själv - inte någon annan. Vad andra gör med sin tid och sitt liv är inte mitt ansvar såvida jag inte själv frivilligt tar på mig det, och ska jag göra det, så ska det vara värt det. Annars är min tid alldeles för dyrbar för att slösas på och erbjudas till individer som behandlar den som sand i en öken när den i själva verket kan vara vattnet som förvandlar en öken till en ocean.

Jag tar allt avstånd från allt vad människor heter på det sexuella och icke sexuella planet tills jag är frisk nog att ta hand om mig själv. Det borde fler göra.
Jag lovar, man mår bra av det.

Något annat positivt som hänt är att jag fått tillbaka H i mitt liv efter alla karusellåkturer hon ofrivilligt fått sitta på. Nu är hon här för att stanna och det är nog det bästa som hänt sen allt bara brakade ihop. Vänner ska man hålla hårt i och det ska jag aldrig mer misslyckas med.

Nu går jag iaf på semester. Åker hem till det bästa jag har i Vimmerby och hittar på massa äventyr där. Andas annan luft. Andas in ny. Byta ut den jag har. Så befriande. Komma bort från alla minnen här som fortfarande svider.

Ta hand om er, det ska jag göra

Kommentera

Publiceras ej