Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker det här är djurplågeri!

Dem har utegårdar till sina hundar, men väljer att låsa in en av dem istället. Plus att dem bara har hallen & köket att springa runt i dag in & dag ut, vilket inte är så stort utrymme. Dem andra rummen får dem inte vistas i, pga att dem hårar (??det lär nog flyga in ett & annat hår där ändå så...)
& visst, hunden i buren löper, men jag tycker tyvärr inte det är anledning nog att stänga in henne i en bur som hon inte ens får plats i, kan inte vända sig utan att hon stöter emot.
Jag vill inte vistas där på grund av det här... Jag mår för dåligt.
Hunden som man ser en liten bit av på kortet, gör hunden i buren illa på nätterna genom att slita tag i hennes päls & rycka bort stora tussar.
Nej, jag tycker att ska man ha djur, ska man ta mig fan också låta dem ha stor plats att vara på...
& ja, har man hundgårdar som tar upp större platsen av deras baksida, tycker jag att det vore läge att använda dem.

Vart går gränsen för djurplågeri tycker ni?

1 kommentarer

egor

08 Apr 2009 22:18

där!

Kommentera

Publiceras ej