Jag kom för inte alls länge sen precis innanför dörren.

Busy day.

Först jobb ofcourse. Tomatsoppa stod på menyn idag. Den blev så #!?%&¤ god!
& det tyckte barnen också "Maaaaalin, maten du gjorde idag var jätte god!" Haha.
Under tiden den bubblade på spisen, förberedde jag steken inför imorgon. Skinkstek, potatis & gräddsås, blir det minsann. Hade inte alla ingredienser som skulle ha varit, så jag improviserade lite. Tvungen att prov smaka steken efter 1,5 timme i ugnen var jag minnsan.
Och resultatet?
Jag tror faktiskt helt ärligt att jag aldrig någonsin ätit en lika god skinstek i hela mitt liv!

Fick städtanten on the place att smaka lite också, samma betyg där.
Steken liksom smälte i munnen, precis så som det ska vara! Tydligen.
Har aldrig varit i närheten av att göra en stek förut, så för en nybörjare tror jag resultatet blev magiskt.
Det gillar vi! ;]

På tal om jobbet när jag ändå håller på, tyckte det var så sött att jag vill dela med mig av det, haha.
Det finns en liten flicka på jobbet, som är 4 år gammal. Hon har inte varit på dagis nu på några dagar, men var där idag.
Så när jag stod & gjorde frukost imorse kommer en fröken med henne i handen & säger
"Där är malin!" När jag i min tur säger "Nemen hej ***!" Fröken säger då i sin tur "Hon har frågat och tjatat om dig varje dag nu när hon har varit hemma, säger hennes mamma..."
Kan det bli sötare? Då har jag ändå bara varit där i 2 veckor! De är bra söta alltså. Makes me happy!

Nehe, nu ska det packas.. så jag får sova någon gång. FREDAG I MORGON!
Vilket dels innebär löning (!!) & Nyköping! Ska bli så grymt skönt att bara få komma härifrån lite igen.
Var för länge sen nu!
På tal om SJ & tåg. Om mitt tåg blir mer än 10 minuter försenat ska jag fan stämma SJ! GRR!
Det har blivit så de sista gångerna jag rest med tåg, & pallar verkligen inte det imorgon.
Speciellt inte när jag är framme så "sent" som 21,30.

Anyways.. 17,30 går mitt tåg tomorrow, slutar jobba 13 eller 13,30. Så det blir snabba ryck hem kan jag tala om.
Just därför jag packar redan idag, så slipper jag det imorgon.

Nej, nu ska det packas... Ha en bra helg allihopa! Det tänker JAG ha! ;D PUSS! :*

Kommentera

Publiceras ej