I väntan på att Melodifestivalen ska dra igång, tänkte jag göra en utvärdering på vad JAG tycker om årets finalister.

You’re out of my life - Darin
. En ballad som inte reser sig förrän i refrängen. And thats pretty much it.

Jag vill om du vågar - Pernilla Wahlgren
. Hm, känns som en billig variant av Nanne Grönwall, refrängen är inget som sätter sig enligt mitt tycke. Förväntade mig mer tempo. Slött! "Hoppar du, hoppar jag!" Vadå? Hoppar av scenen menar hon? Ja, försvinner hon därifrån, så absolut!

We can work it out - Andreas Johnson
. Ännu en smäcktande ballad, visst okej, grabben kan sjunga. Men kom igen. Lite tempo! Man somnar..

Kom - Timoteij
. Här snackar vi fart & fläkt & en refräng som sätter sig dirr! 4 unga damer som östländerna kommer dreggla sönder sig över. Min personliga favorit! 

Hollow - Peter Jöback
. Gillar texten, & karln kan sjunga. Men väldigt platt scenframtrände, som det gärna blir i en ballad.. Njaaae.

Unstoppable - Ola
. Hm, pass. Han hör inte hemma i en final överhuvudtaget. 0 points!

I did it for love - Jessica Andersson
. Ålright, låten är fin osv, men även här somnar man. Det enda som kan gå hem här är att hon är snygg att vila ögonen på! Frågan är om det räcker? Pft.

Keep on walking - Salem al fakir
. Jag gillar honom! & nu när han har sitt triumfkort i form av Björn Gustavsson på flygeln, lär småtjejerna rösta sönder telefonlinjerna bara därför. Chans i Oslo? Tveksamt.

This is my life - Anna Bergendahl
. Gillar jag skarpt! Är det någon av artisterna som kan sjunga rakt in i hjärtat genom en dumburk, är det hon! Vinner inte Timoteij, vinner hon. Här gör det mig inget att det är en ballad, hon lyfter det platta framträdandet bara genom att stå rakt upp & ner ändå. Håret på armarna reser sig av välbehag!

Manboy - Erik Saade
. Zzzzz! Visst det svänger, men han sjunger just manboy 33837 gånger. & att han är "snygg" gör bara det att småtjejerna även där röstar fram honom. Han har hällt vatten över huvudet, pöjken.

Bara stämningen i Globen får mina hår på armarna att resa sig. Take me there!
NU ska det knapras gurkstavar, morotsstavar & chips. The tv is on!

1 kommentarer

Sara

22 Mar 2010 10:21

Trevliga åsikter!

Kommentera

Publiceras ej