Jajamänsan, så sant som det står skrivet.
Jag har äntligen bestämt mig nu, en dröm jag haft sen länge ska bli verklighet!

I januari lämnar jag Sweden & säger "Hello Gran canaria!"
Tanken är att jag helt enkelt åker dit bäst fan jag kan, söker jobb, söker ställe att bo på, & helt enkelt jobbar där ett halv år till ett år.

En tjej på jobbet är nyss hemkommen från att ha gjort exakt likadant, & det var den sista knuffen jag behövde för att verkligen slå näven i bordet & göra det själv.
Hon hade åkt med Ryan Air & därmed fått en biljett till Gran canaria för 950:- = billigt!
Tar inga tider att spara ihop till det, det som däremot tar lite mer tid att spara ihop till är fickpengar.
Men eftersom jag tänker åka i Januari, har jag god tid på mig. & eftersom jag verkar få jobba ganska mycket just nu, förhoppningsvis fram till sommaren, & sen sommarjobb på det, så hinner jag iaf spara ihop en startsumma.

Tjejen på jobbet, åkte ner utan jobb, utan lägenhet.. & bland det första hon gör i jakt på jobb är att kliva in på en bar, där en svensk jobbar (!!) & han hjälper henne att fixa lägenhet! Very nice of him!
Så jag tänkte att jag skulle prata med henne, för eventuella kontaktuppgifter till den här snubben, så kanske han eventuellt (om han kommer jobba kvar) även kan hjälpa mig med lite tur.
Man får runt 9000:- rakt ner i fickan, inte jätte bra betalt, men man klara sig utan  problem på dem pengarna.
Så med lite tur kan jag eventuellt också spara undan lite pengar, för en eventuell lägenhet i Göteborg framöver, eftersom jag länge haft sikte på att flytta just dit.

Jag tänker dock inte åka själv (som ni kanske förstår) så om det är någon som känner sig manad att följa med - hör av er!

Jag ska banne mig dit hur eller hur, punkt.

2 kommentarer

Anonym

09 May 2010 15:50

Det gör du alldeles rätt i!! Det blir säkert en kanonerfarenhet, låter superhärligt och kul!

Det brukar ju alltid ordna sig med boende och jobb när man väl är på plats! Lycka till!

Kram/ din kusin, Marie

Malin

09 May 2010 19:37

Aw, tack så mycket Marie. Ser väldigt mycket fram emot det faktiskt (: Kram kram!

Kommentera

Publiceras ej