I brist på annat ska ni få ett låååååååååång inlägg. Jag har gjort en lista med alla 39 bidrag i årets Euro Vision Song Contest, & hur jag tror att det kommer sluta. & vem jag tror kommer stå som den slutgiltiga vinnaren. & kom ihåg..
- det var här ni läste det först!
^.-

Albania; Juliana Pasha - Its all about you.
En låt som låter hemsk på Albanska, men som blir betydligt mycket bättre på engelska, & Albanien tjänar nog in många extra röster genom att sjunga på engelska i Oslo. Poplåt & en refräng som sätter sig.
Det svänger & det gillas!


Armenia;
Eva Rivas - Apricot Stone.
Med en melodi som skiljer sig lite från mängden. I övrigt vet jag inte om jag tycker speciellt mycket om den.
En låt som sjungs i snigelfart i början, men som lyfter sig en aning i refrängen. Njaaae.

Azerbaijan;
Safura Alizade - Drip Drop.
En av mina favoriter! Jag vet inte varför, men jag gillar texten, musiken, melodin. Allt! Vet inte om det är för att jag kan relatera väldigt mycket till texten? Hur eller hur, tror jag att chanserna för den här låten är ganska stora att vinna hela kalaset! Refrängen är grym!

Belarus;
3+2 - Butterflies.
Njaaae, om jag ska säga något bra om den här låten får det nog bli melodin. Om ens det. Inte min smak överhuvudtaget. Enough said.

Belgium; Tom Dice - Me and my guitar.
Han gör precis som låten heter, står på scenen med en gitarr i sin famn & klinkar - men jag tycker han gör det bra. Låten är på tok för lugn, men oj så vacker. Vinner han? Nej.

Bosnia & Herzegovina;
Vukašin Brajić - Thunder and Lightning.
Lite mer åt rockhållet, tjejerna kommer antagligen dreggla sönder sig över snubben som sjunger, men det räddar dessvärre inte låten i mitt tycke. Den är väl inte direkt dålig, men långt ifrån bra.

Bulgaria;
Miro - Angel.
Snubben sjunger på bulgariska, vilket gör att jag inte ens behöver skriva något. Jag fattar ingenting, vilket har stor betydelse för mig om jag ska tycka om en låt eller inte. Fetbort med den!

Croatia;
Feminnem - Lako Je Sve.
Låten faller ganska platt. Kanske beror det på att dem inte sjunger på engelska & jag fattar.. nada?
Vet inte, lyssnade iaf klart på låten & även om den inte är på engelska tycker jag om refrängen.
Det ser dessutom ut att vara 3 läckerbitar till tjejer som sjunger, tror dock inte att rösterna blir fler för det.
Platt, platt, platt!

Cyprus;
Lilygreen & The Islanders - Life looks better in spring.
Ännu en lugn, ballad aktig låt. Han sjunger dock på engelska (haha), & låten är långt ifrån värdelös, men en vinnare? Nej.

Denmark;
Chanée & Tomas - In a moment like this.
Njae, njae njae. Musiken påminner väldigt mycket om "every step i take" & låten är väl som jag skrev om låten ovan, inte värdelös. Men fasen inte bra heller. Den blir lite långdragen &... tråkig.

Estonia;
Malcolm Lincoln - Siren.
Oh mah fucking gawd! Så jävla värdelös att jag väljer att sätta punkt där. Big no no!

Finland;
Kuunkuiskaajat - Työlki ellää.
HAHA, vilka jävla namn dem har i Finland alltså. & lika jävligt som det låter, så jävlig är också låten. Blää!

France;
Jessy Matador - Allez Olla Olé.
Nu svänger det minsann! En discolåt, som kommer få många att ställa sig upp framför tv apparaterna & svänga sina lurviga! Den blir nog bättre om man ger den några chanser, men absolut. Topp 10 iaf för den här tror jag!

FYR Macedonian; Gjoko Taneski ft Billy Zver & Pejcin - Jas Ja Imam Silata.
Jag säger.... pass!

Germany;
Lena - Satellite.
Hon påminner lite om Lilly Allen. Annorlunda men en låt som jag faktiskt blir glad av att lyssna på.
Jag tyckte iaf att det var bra gjort! Haha..

Georgia;
Sofia Nizharadze - Shine.
Påminner på något sätt om Sarah dawn finers låt, moving on. Eller om det kanske är I remember love, eller eller.. Äsch, jag vet inte. Inte överdrivet bra låt. Det går för sakta!

Greece;
Giorgos Alkaios & Friends - OPA!.
Greklands låtar har en förmåga att svänga, & det kan man inte säga annat än att den här gör också!
Eller ja, okej.. till en början, låten i övrigt suger. Musiken avgudar jag!

Iceland;
Hera Björk - Je Ne Sais Quoi.
Okej, här har ni iaf Sarah Dawn Finers kopia, utseendemässigt. Den här kvinnan ser också ut som Shreks fru, haha. Låten är medelmåtta, hört bättre.. hört sämre..

Ireland;
Niamh Kavanagh - It's for you.
Men gawd. Ännu en ballad... ZzzzZzz. Inte mycker mer att säga där. Wäää!

Israel;
Harel Skaat - Milim.
Isralienska... kanske vackert språk & säkert en jätte vacker ballad om man.. förstår vad han sjunger.
Vinner han hela kalaset då? - Nej.

Så, det får bli 2 delar på det här, för jag orkar inte skriva mer. Haha.

Puwss!

Kommentera

Publiceras ej