Vet inte hur många av er som såg Eurovision song contest i lördags, men det hör egentligen inte hit ändå.
Jag ville bara tycka till lite om låtarna i årets kalas & ståhej.

Det finns en låt som är en EXAKT kopia av en annan låt som sjungs av en svensk herre vid namn Andreas Johnson. Låten heter Sing for me. & kopian av den låten? Det stod Danmarks bidrag för.

Varje gång jag hör Danmarks intro tror jag direkt "Åh, andreas johnson!" när det i nästa stund som snubben börjar sjunga slår mig att det inte alls är det. Även om jag faktiskt är medveten om att det är danmarks bidrag. Förstår ni då hur fruktansvärt exakt lika det är? Hela låten igenom dessutom. Visst finns det vissa partier där det skiljer sig, men dem är fan inte många alltså. Jag slår vad om att man kan sjunga hela "sing for me" till musiken i Danmarks bidrag & klara av att trycka in "sing for me" texten med bravur i den melodin.

Nåja, jag slänger upp båda låtarna här, så kan ni ju rätta mig om jag nu skulle ha fel.

Danmarks bidrag:



& så låten dem gjort en kopia på:




Sen måste jag faktiskt säga att det var galet bra jobbat av allas våran pojkspoling Eric Saade, som placerade sig på en 3dje plats. Tydligen den bästa placeringen sverige haft sen perelli vann 1999. Inte dåligt det inte!

Dock tycker jag inte att rätt låt vann. Den var ju långt ifrån sämst. Men jag hade gärna sett att Ireland vann.
En låt som man blir fruktansvärt glad av att höra, sen att det faktiskt svänger lite gör den inte direkt sämre.
Slänger upp den också, för er som är nyfikna.



På tal om vardag, sådär på tal om blåbär, så är älskling duktig & jobbar till 15.00
Då ska jag minsann åka & hämta henne, & pussa sönder henne.
Vill aldrig att det ska bli söndag, så jag tvingas åka hem igen..

Imorgon beger vi oss till stockholm över dagen, då ska det shoppas kan jag lova!
Underbart. Livet är underbart just nu! <3

1 kommentarer

Annica H

16 May 2011 11:20

JA gosse, så likt det var! Och bägge i schlager´n, de borde ju ha koll på det bättre tycker man ju.

Kommentera

Publiceras ej