Jag såg på Final Destination 5 igår natt. Säga vad man vill om filmerna, men jag har länge trott på "storyn".
Vill säga - att man kan lura döden.

Jag tror, inte direkt stenhårt, men bomullshårt på att man har ett "bestämt" datum för att möta döden.
Men jag tror också som nämnt ovan - att man kan lura den.

Det finns hur många exempel som helst, som videon ovan tex.
Eller exempel som jag själv hört talas om.

En bekant till mig tex. Hon var ute & körde bil med sina 2 barn, varpå någonting i bilen hände, som gjorde att mamman i bilen tappade uppsyn över bilen för några milli sekunder. Vägen dem körde på är på sidorna om vägen omringad av vatten, varpå det finns räcke för att skydda, förutom på ett litet ställe, där det istället är en liten glipa (fråga mig inte varför. Idiotiskt!), & hon tappar kontrollen över bilen & av alla ställen att åka ner med bilen på, åker hon ner där det inte finns räcke. 1 mille sekund längre fram hade hon missat hålet, & istället kört in i räcket, varpå smällen & utgången av det hela antagligen hade blivit betydligt mildare.

Det som då händer är att bilen hamnar upp & ner, den lilla flickan i bilbarnstol flyter iväg i vattnet, också den upp & ner. (!) Den äldsta flickan dör. Likaså mamman. Flickan i bilbarnstolen blir upptäck av någon. (vet inte om det är räddnings människor, eller någon random som stannat för att hjälpa till.) Det är svart ute & mannen eller kvinnan i fråga, lyser med ficklampa ute i vattnet, för att lägga märke till bilbarnstolen som ligger & flyter upp & ner i vattnet med den lilla flickan i. Varpå hon överlever & är idag en frisk liten Jennifer.

Men tänk om dem inte hade lyst ut i vattnet, eller hade lyst ut i vattnet precis som dem gjorde, fast 5, 10 minuter senare? Hur hade utgången blivit då?

Det är ju egentligen hur hemskt som helst att tänka så - men jag tror stenhårt på ödet.
Jag menar, hade det bara fått gå 1 sekund till hade dem istället som sagt smällt i räcket istället för att störta ner i den lilla lilla glipan som fanns, & alla 3 kanske istället fortfarande hade varit i livet.

Som sagt, det finns hur många exempel som helst.

Vet inte om jag vågar skriva det, med risk för att missuppfattas något fruktansvärt.
Men som det här i Norge tex.

Dem människorna som faktiskt stod öga mot öga med Breivik, & lika gärna hemskt nog hade kunnat få en kula genom pannan, men som inte fick det. Vad gjorde att han egentligen inte sköt dem också?
Eller dem som "spelade döda" för att inte bli skjutna. Vad var det som bestämde att just dem skulle reagera så?
Fattar ni min tankegång eller låter jag som världens pyskopat?

Har ni några "nära döden" upplevelser som ni vill dela med er av?
Eller har ni någon annan teori än mig?

Dela gärna med er av era teorier.

2 kommentarer

Natta Jones - Ett sliddjurs bekännelser

18 Sep 2011 16:45

Jag var med om en nära döden upplevelse en gång. Och det konstiga var att jag tänkte "Jaha, det är nu det gäller. Jag har väll levt ett rätt så bra liv ändå, jag är nöjd. Det kanske gör ont nu men det går över snart. Hej då."



Vilket var helt crazy att jag reagerade så för just då mådde jag verkligen hur psykiskt dåligt som helst och var inte ett uns nöjd med mitt liv egentligen. Samt att jag var livrädd för döden.



Efter den upplevelsen så har jag aldrig varit rädd för att dö nå mer :)

Malin

18 Sep 2011 21:12

Oj, det låter inte trevligt :c Men berätta gärna vad som hände, haha :p

Kommentera

Publiceras ej