Jag måste bara hylla Melissa Horn's 3dje album som släpptes idag. HURRA! HURRA! HURRA!

& det är inte bara för att jag fullständigt avgudar henne som jag säger det här, utan för att det är pure and true fakta; den bruden är ta mig fan sveriges största stjärna! Helt utan överdrift.

Säga vad man vill om henne i övrigt (om nu någon mot all förmodan skulle ha något negativt att säga), men hennes texter.. alltså, PANG rakt in i hjärtat & själen. Som en 10 poängs smäck - varje jävla gång.

När man omöjligt tror att "Nu kan hon väl inte bli bättre än såhär?" Så kommer nya låtar, & så småningom nya album, & jag bokstavligt talat bara sitter & gapar åt hur fan hon lyckas att varje jävla gång träffa så jävla rätt.
Att kunna skriva bra låt, efter bra låt, kräver sin stjärna.

När det gäller andra artister, brukar det nästan alltid finnas någon låt man har lite.. svårt för, eller som man inte tycker håller rak linje med andra låtar.
Inte i Melissas fall. Om jag får säga vad jag tycker.
Jag tycker verkligen att hon lyckas göra bra låtar - JÄMT!

Jag kan omöjligt peka på någon låt & säga "den här är lite sämre än alla andra". För jag tycker verkligen inte det.

Nåja, skit i det nu. Jag vill helt enkelt bara hylla henne. & jag tycker det är fy skam att hon inte är större i Sverige än vad hon är. Men hon är på god väg. I början var det ingen som visste om henne i princip, till skillnad från nu, när alla mer eller mindre iaf hört hennes namn.

Men tro mig - det kommer inte dröja länge förrän hon sitter fastklistrad på allas läppar.

& jag längar till den 24 november så att jag håller på att spricka. Då får jag äntligen se henne igen.

TACK melissa för att du gör svensk musik vackrare än den någonsin tidigare varit! <3

Kommentera

Publiceras ej